Gezond eten door happygoodfood.nl

20 Sep 2020 - Remco Greydanus

Gezond eten door happygoodfood.nl

Het kan een hele uitdaging zijn om voldoende ritme te krijgen wanneer je thuis moet werken vanwege het corona virus. waar je voorheen bijvoorbeeld wandelen of fietsend naar het werk ging ben je nu genoodzaakt om thuis te blijven. Dit kan een heel ander ritme opleveren wanneer je dus thuis moet werken. Daarnaast zijn de sport- en fitnessclubs dicht. Dit maakt het allemaal niet eenvoudiger. Als je gezond eet en daarnaast goed slaapt en beweegt ben je al een heel eind. Wat kun je allemaal nog meer doen om toch een goed ritme te behouden?

GEZOND ETEN DOOR HAPPYGOODFOOD.NL

Probeer zoveel mogelijk je standaard eetpatroon aan te houden. Neem je op werk ook geen koek bij de koffie? Doe dit dan thuis ook niet. Eet je 3 broodjes met de lunch en drink je een glas melk? Doe dit thuis ook. Belangrijk is dat je een lunch inplant. Heb je nu meer tijd over? Kies dan voor een gezond recept tijdens de lunch. Via happygoodfood kun je gezonde recepten vinden die je eenvoudig en makkelijk kan toepassen.

Werk niet door tijdens de lunch. We weten dat als je eet terwijl je afgeleid wordt, dit ervoor kan zorgen dat je meer eet. Niet alleen tijdens het maaltijdmoment, maar ook daarna. Eet niet meer dan je nodig hebt. Gezond eten volgens de schijf van vijf is altijd van belang, of je nu thuiswerkt vanwege de coronamaatregelen of niet. Beweeg je veel minder dan dat je normaal doet? Probeer dan goed te letten op de hoeveelheden die je eet.

VOLDOENDE BEWEGING TIJDENS DE PAUZES

Ga lekker tijdens de pauzes naar buiten en neem een frisse neus. Dit helpt zeker om even je hoofd leeg te maken en weer goed van start te gaan na de lunchpauze. Denk er uiteraard om dan je voldoende afstand houdt tot je medemens. Doe rek en strekoefeningen om toch je beweging te krijgen of volg bij Nederland in beweging op NPO 1. Dit soort dingen kan jou al een stuk helpen. Heb je kinderen en/of werk je samen met je partner thuis? Doe bovenstaande activiteiten samen.

KIJKEN NAAR ALTERNATIEVEN VOOR DE SPORTSCHOOL

Er zijn gelukkig zat mogelijkheden om andere dingen te doen die jou fit houden. Zo kan je natuurlijk een wandeling doen, maar daarnaast kun je ook kiezen om te hardlopen of te fietsen. Ook zou je een online training kunnen volgen die vaak worden aangeboden bij fitnesscentra. Maak het bewegen leuk door bijvoorbeeld statistieken bij te houden door middel van een horloge.

HOUD VOLDOENDE AFSTAND OP JE MEDEMENS

Als je buiten gaat wandelen of sporten is het belangrijk om voldoende afstand tot elkaar te houden, namelijk 1,5 meter. Blijf thuis bij klachten van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. We weten niet hoelang dit gaat duren, maar voorlopig zal dit nog wel even aanhouden. De regering wil zelfs naar een 1,5 meter samenleving gaan.

Deel dit artikel op:

Facebook